PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
KK´S PRIEST a „Sermons Of The Sinner“ reprezentují všechno to, co je na heavy metalu v roce 2021 špatně. To je základní premisa těchto řádek, která jistě zasluhuje hlubší rozbor, ale v žádném případě, a to zdůrazňuji, přes ní nejede vlak.
Po nějakých čtyřiceti létech evoluce těžkého kovu v něm už téměř není invenčně kde brát, a přesto vznikají stovky a stovky kapel, jejichž existence nemá hlubšího významu, než že si kluci a holky spolu pěkně zahrají. Respektive zahrají, protože většinou to ani pěkné není. Sem tam někoho nějaká firmička tlačí, aby na něm „vydělala“, ale o hudbu jako takovou už tady v těch případech rozhodně nejde. Vždyť kdo by byl zvědavý na tisíckrát přemletou klasiku podávanou málem jako vynález perpetuum mobile?
Pravda, ještě můžete mít jméno, které bude v oboru otevírat dveře za vás. Jako K. K. Downing, někdejší kytarový bůh, který společně s Glennem Tiptonem tvořil magickou šestistrunnou dvojici slovutných JUDAS PRIEST v jejich nejlepších létech. Dnes z něj ovšem zbyl jen uražený kytarista, který před deseti léty z legendy dobrovolně odešel, a kterého nechtějí vzít zpátky, když si zrovna vzpomene, protože mu (a to prosím není podložené) došly peníze. I tak ale nejspíš u vydávající společnosti zajásali, když si tam přišel říct o smlouvu na desku své nové kapely, která zaboduje především u fanoušků Jidášova kněze, kterých tedy není zrovna málo.
Byznys byl na světě. Do rovnice sice zbývalo ještě dosadit nějaké neznámé, ale na výsledek už se i tak všichni zainteresovaní předem těšili. A z některých těch neznámých se nakonec vyklubala i pěkná čísla – vždyť obsadit další bývalé Jidáše, to byl další logický marketingový tah. U Lese Binkse se sice nakonec ukázalo, že už to s ohledem na věk nejspíš neutáhne, nicméně Tim „Ripper“ Owens za mikrofonem, to byla při vzpomínce na alba „Jugulator“ a „Demolition“ samozřejmě parádní trefa. K tomu K. K. napíše nějaké ty „jidášovské“ riffy a písničky, do názvu to taky bude chtít slovíčko JUDAS nebo PRIEST a to by v tom byl čert, kdyby z toho něco nevzešlo.
Když k tomu připočteme právě to, že natočit dnes na metalové scéně nějaké minimálně nepřehlédnutelné album (třeba jako geniální, oduševnělé a jedinečné „Firepower“), chce skutečně fazónu jako hrom, talent, zkušenosti a ještě notnou dávku štěstí navíc, je zřejmé, že projekt KK kněze byl od samého počátku určen k odepsání. Při vší úctě ke K. K. Downingovým skladatelským schopnostem (ty kytarové samozřejmě nenapadám) tady po těch jeho létech v ústraní a v aktuální sestavě KK´S PRIEST prostě nebyl a není potenciál pro nic z toho, co jsem před chvílí popsal.
A tak to končí u kompletní parodie na JUDAS PRIEST a neumětelskými pokusy jako z učebnice (viz. třeba absolutně bezzubá titulní skladba alba v zamýšlené roli „Painkillera“), u nichž se zřejmě většina z těch, co naslouchají, plynule přesune ke skřípění zubů a záchvatům smíchu, pravidelně se střídajícím v rytmu téhle tragédie vpravdě jidášovské. Vskutku, ta kapela by se vlastně měla jmenovat KK´S JUDAS.
Kompletní parodie na JUDAS PRIEST s prachmizernou stafáží.
Tim "Ripper" Owens
- zpěv
K. K. Downing
- kytara
A.J. Mills
- kytara
Tony Newton
- baskytara
Sean Elg
- bicí
1. Incarnation
2. Hellfire Thunderbolt
3. Sermons of the Sinner
4. Sacerdote y diablo
5. Raise Your Fists
6. Brothers of the Road
7. Metal Through and Through
8. Wild and Free
9. Hail for the Priest
10. Return of the Sentinel
Byt odborny producemtsky dohlad mohlo to byt velmi dobre!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.